Viki

Huidige Nederlandse Sub Community

Hee!

Ik heb hier jaren geleden als een beginnerling/intermediate subber wat vertaald maar maar ben hier eigenlijk redelijk snel bij afgehaakt (ik denk vanwege tijdgebrek? exacte reden kan ik me niet herinneren). Wat ik nog wel weet is dat we toen een redelijk actief Nederlands community hadden.

Mijn vraag is of we in de huidige situatie nog steeds een berichtsysteem/discord of wat dan ook hebben met op het moment huidige Nederlandse vertalers? Ik werk op het momen alleen aan een project wat opzich prima gaat maar ik merk dat ik het contact met de rest van de vertalers.

Fijne avond!
Missha

Hoi Missha!

Ik ben hier nu al een paar jaar actief (tegenwoordig iets actiever dan vroeger) en ik ben me niet bewust van een berichtsysteem of discord.

Hoi Missha,

Ik weet ook niets over een Discordgroep met Nederlandse vertalers.
In ieder geval leuk dat je terug bent! :slight_smile:

Het is misschien wel een idee om daarmee te beginnen :sweat_smile:

Zou iedereen hier wel Discord hebben/willen? :thinking:

Hee Mirjam! Dankje! Heb er nu ook veel meer plezier mee dus ben zelf ook blij dat ik het weer opgepakt heb. Ik heb een discord en zou eventueel wel openstaan voor een groep!

Misschien wel! Maar is natuurlijk afhankelijk hoe de community er tegenover staat.

Hoi, ik heb geen Discord account.
Wat willen jullie gaan doen/bereiken met dit berichtensysteem?

@sweethope Ik denk dat het vooral handig is een systeem te hebben dat alle (of bijna alle) Nederlandstalige vertalers bereikt.Zo hebben we makkelijker overzicht over wie actief is en aan welke serie werkt en we kunnen ideeën met elkaar uitwisselen en zo elkaar helpen met lastige vertalingen.

@missha Ik heb ook geen Discord account, maar als het handig is voor onze sub community wil ik er wel een aanmaken. Hoe werkt het precies? Voor zover ik weet werkt het Duitse team met Kakaotalk. Is dat misschien wat voor ons?

Iemand maakt een server (een plekje waar enkel mensen die zijn uitgenodigd in kunnen) en deelt de link van de server. Via die link kan je dan in de server, maar daar heb je inderdaad een account voor nodig. Een account kan je natuurlijk wel makkelijk aanmaken.

Zelf heb ik een Kakaotalk account, dus voor mij is dit ook mogelijk.

ik zou kakaotalk weer even moeten downloaden maar moet er nog wel een account van hebben! Is voor mij ook goed te doen als optie