Overzicht voor series/films met Nederlandse ondertitels

Hoi allemaal,

Hierbij het halfjaarlijkse slechte nieuws. Bij deze de programma’s die van de lijst zijn verwijderd.

Films en series die niet langer op Viki beschikbaar zijn:

A Violent Prosecutor
Vanishing Time: A Boy Who Returned
Asia, Where VIXX Loves
Bagel Girl
Goodbye Summer
I Started Following Romance
His
Professional Single
Love & Wish (de filmversie staat er nog wel op!)
Love is Phantom
My Right Older Brother
The Novelist - Spring Life

Films en series die in my region restricted zijn:

A Melody to Remember
The Senior Class
Die Now
The Swindlers

P.S. Ben jij of ken jij Eddy → stuur me dan even een privé-berichtje via Viki (i.v.m. het verzoek van diegene om toegang te krijgen om de lijst te bewerken zonder verdere toelichting).

groetjes,
SweetHope

5 Likes

:cry:

Weet iemand of, als een film of serie weer terug is op Viki, de vertalingen ook gewoon weer beschikbaar zijn? Of moet het dan opnieuw vertaald worden?

1 Like

Ik kan me herinneren dat projecten waar ik in het verleden aan meegewerkt hebt, zoals Lovely Horribly en Osaka Loop Line, een tijdje onbeschikbaar (in regio) en toen weer beschikbaar zijn gemaakt waarbij er geen verlies was van ondertiteling. Lovely Horribly werd terwijl we nog aan het vertalen waren ‘offline’ gehaald vanwege rechten. Na een tijdje konden we gewoon weer verder en deze is tot nu toe overigens beschikbaar gebleven. De beschikbaarheid van Osaka Loop Line is wisselend geweest, maar de vertalingen kwamen altijd terug. Deze is niet meer beschikbaar in mijn regio.

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat dat geluk er altijd is, maar het lijkt me niet dat, in het geval van de beperking van regio’s, bepaalde talen permanent verdwijnen. :sweat_smile:

4 Likes

Bedankt voor je antwoord! Het geeft iig hoop dat het werk niet voor niks is geweest wanneer de film of serie weer beschikbaar is. :muscle:

1 Like

Het is altijd handig om je ondertiteling ergens op te slaan. Meestal komen series wel terug met de originele ondertitels, maar het kan zijn dat ze verwijderd worden door de CM of iemand van Viki.

3 Likes

Dat is een goede tip!

1 Like

Hoi allemaal,

de update van januari:

Januari 2025
Angel’s Last Mission: Love
Family by Choice
Female Special Police Officer (film)
Love Is Panacea
Love Is Written in the Stars
Once in a summer (film)
The Player 2: Master of Swindlers

groetjes,
SweetHope

5 Likes

Ik kijk al meer dan 2 jaar viki i, vind het geweldig loopt goed alleen vind ik het jammer dat de mooie series niet Nederlands ondertitelt zijn gr tina

1 Like

Als we wisten welke, zou iemand ze misschien oppakken.

2 Likes

Here we meet again bijvoorbeeld

1 Like

Eternal love is tot afl 9 ondertitelt

2 Likes

Hoi Tina, ik ben een vertaler van een paar series op Viki en ook ik vind het jammer dat sommige/veel series nog niet Nederlands ondertiteld zijn. Er zitten ook pareltjes tussen die maar voor een gedeelte vertaald zijn. Jammer genoeg. Maar omdat ik een vertaler ben weet ik ook hoe veel werk het is. Ik moet echt selectief zijn in mijn keuze van series om te vertalen want ik doe het hobbymatig, naast mijn baan en de rest van mijn leven. Het aantal vrijwilligers die naar het Nederlands vertalen is ook niet zo groot helaas. Hopelijk zijn er binnenkort een paar Vikianen die nou net jouw gewenste series oppakken! Veel kijk plezier gewenst!

2 Likes

Hoi allemaal,

ramonvossebelt69_594, dat is inderdaad jammer. Dat is ook waarom ik ben gaan helpen, maar zoals jasgiul al zei, komen er veel series uit en zijn we met te weinig mensen die in hun vrije tijd kunnen helpen met ondertitelen. Toch leuk om te weten dat er mensen naar de Nederlandse ondertitels kijken en voor welke series er interesse is. :slight_smile:

Hier zijn de nieuwe toevoegingen aan de lijst (met dit keer meerdere films):

Februari
Face Me
Later I Laughed
Love is Like a Cat (film)
Mischievous Kiss the Movie: High School (film)
Mischievous Kiss the Movie: Campus (film)
Mischievous Kiss the Movie: The Proposal (film)
See Your Love
The On1y One

Veel kijkplezier!
SweetHope

6 Likes

Drowning Love (film) mag er ook nog bij. Dankzij Icelina :wink:

2 Likes

De serie Duty After School is 100% vertaald in het Nederlands. Veel plezier!

2 Likes

@sweethope
Alfhild, ktelgt en ik zijn net klaar met het vertalen van alle 10 de afleveringen van ‘Study Group’. :muscle::nerd_face:
(Er moet nog wat geëdit en gemoderate worden, maar het is volledig vertaald.)

1 Like

Leuk, nog meer vertaalde series!
Ik voeg ze volgende maand aan de lijst toe en hier zijn ze nu in ieder geval alvast te vinden. :slight_smile:

1 Like

Kan iemand misschien de serie only for love verder ondertitelen in het Nederlands hij is gestopt bij afl 8

Daar wordt waarschijnlijk nog gewoon aan gewerkt, maar voor vragen moet je bij de Nederlandse moderator van de show zijn: @lucie_kristina_g

1 Like

Hoi, leuk dat je deze serie ging kijken! Ik ben niet gestopt met het vertalen, alleen kreeg deze serie voorlopig minder prioriteit omdat gevraagd werd of ik eerst aan twee nieuwe series kon gaan werken. Ik ben nu The Legend of Taotie aan het afronden, en het werk aan The Adventures of a Demon King’s Daughter begint volgende week. Hopelijk kan ik Only for Love gauw weer oppakken, ik vind hem namelijk ook hartstikke leuk! Tot die tijd kun je misschien op de lijst kijken die sweethope gemaakt had, daar staat alles op dat 100% in het Nederlands is. :slight_smile:

2 Likes