Overzicht voor series/films met Nederlandse ondertitels

Hallo Sweethope,
Jij bent goud waard. Fijn dat je op zoek gaat naar nieuw ondertilelde films.
Nu ben ik vooral gek op costuum, fantasie , of historische films. Maar ook de romantische comedy’ s zijn fantastisch.
Is het mogelijk om dit bij de film te vermelden?
Dan pik ik deze er eerst uit. :smiling_face:
Ik zie wel of het kan of niet.
Groetjes, l.kem

1 Like

Nederlandse ondertiteling vind ik heel nuttig bij Aziatische series omdat er soms snel gepraat wordt en dus er ook een hoge frequentie is van ondertitelingverversing. Als je dan ook nog eens snel moet lezen in een andere taal, kan dat voor velen een brug te ver zijn. Het is wel zo dat Viki redelijk onbekend is voor velen in mijn kennissenkring en als het eerste contact dan een (leuke) serie is die je niet kan volgen omdat de ondertiteling niet in je moedertaal is, dan wordt er snel afgehaakt en dat is nefast voor de populariteit van viki in nederlandstalig gebied. Daarom is nederlandstalige ondertiteling zo belangrijk. Mijn dank aan iedereen die dit werk op zich neemt.

5 Likes

Ik was van plan een film te vertalen “Secret: Untold Melody”, maar die is alleen met Engelse ondertiteling beschikbaar en in geen enkele andere taal. En nergens is hij te vinden in Project Finder. Weet iemand wat daar de reden van is?

Waarschijnlijk heeft dat met de vergunning te maken. Viki heeft geen toestemming om andere ondertiteling te verzorgen, wellicht omdat andere streamingsites/tv-zenders het alleenrecht hebben op bepaalde ondertiteling voor die show.

3 Likes

Bedankt voor je bericht! Altijd leuk om te horen dat er personen zijn die hier series en films met de Nederlandse ondertiteling kijken of mensen kennen die dat doen en niet met de Engelse ondertiteling kijken. Dan doen we dit vrijwilligerswerk niet voor niets. :slight_smile:

1 Like

Hoi allemaal,

De dagen worden weer korter en met het herfstige weer van vanavond een mooi moment voor een nieuwe lijst van films en series. Vandaar hieronder het overzicht van augustus.

Augustus
All The Liquors
Blue Moment
Eat Run Love
Grab your love
Homme Fatale (film)
No Home (tekenserie)
No One Like Me (film)
Reborn
Shining for One Thing (film)
Spring of Youth
The All-Devouring Whale: Homecoming (tekenserie)

Veel kijkplezier!

groetjes,
SweetHope

PS: Lees en huiver. Ik ben ook begonnen aan het controleren van de lijst voor de series/films die niet langer beschikbaar zijn op Viki (voor mij in NL).
Oh nee, er zijn weer programma’s gesneuveld. :cry:
Het zal echter nog even duren voordat die lijst hier op het forum beschikbaar komt, aangezien ik momenteel niet zoveel tijd heb (en in september ook nog enkele dagen weg ben). Maar dan weten jullie iig dat ik het niet vergeten ben hoor.

6 Likes

Hoi, ik heb de lijst opgeschoond. Helaas zijn 38 programma’s niet meer beschikbaar op Viki en 6 programma’s zijn niet meer in mijn regio beschikbaar.

Niet meer op Viki
Lost and Love
The Witness
Back to 1989
Fantastic
I Like You, Do You Know?
Sleepeeer hit!
The Last Ride
The Wasted Times
A Virgin Woman of Literature
Is This Love Checkmate!?
Love By Chance
Love Scams
The Monkey King 3
Goodbye Mother
The Captain
War of Prosecutors
Wind-bell
Danger-Less Detectives
En of Love I: TOSSARA
En of Love II: Love Mechanics
En of Love III: This is Love Story
In-House Marriage Honey
Missing: The Other Side
Peanut Butter Sandwich
A River Runs Through It
Don’t Say No
Emperor or Boss
Love & Wish
Melancholy of the Betrayed
Moonlight Shadow
Risky
The Hustle
A Superior Day
Bad Girlfriend
Better a Lie Than a Truth
Gayo Daejeon (2022)
In Your Heart
Poong, the Joseon Psychiatrist

Niet meer in mijn regio beschikbaar
The Beauty Inside
TharnType
TharnType 2: 7 Years Of Love
Well Intended Love season 2
Why R U?
Don’t Call it Mystery

Helaas heeft Viki de afgelopen acht maanden veel licenties verloren. Maar gelukkig staan er na deze opschoonactie in totaal toch nog 560 programma’s op de lijst.

Het is alweer even geleden, dus ik zal de link naar de lijst hier nog even vermelden. De volledige lijst staat hier:
[Viki series en films met Nederlandse ondertiteling - Google Sheets]

groetjes,
SweetHope

6 Likes

Sowieso jammer, maar extra als het een van je eigen projecten is :frowning_with_open_mouth:.

3 Likes

Helemaal mee eens. Schale troost is dat je niet de enige bent. En het goede nieuws is dat er ook weer een hoop series en films bij zijn gekomen.

Eind oktober kan ik i.v.m. verplichtingen geen lijst maken, daarom ditmaal een extra lange lijst die voor september en oktober geldt:

September+oktober
4Minutes
Ameku Takao’s Detective Karte
Boys Over Flowers (2018)
Butterflied Lover
I Wanna Punch that Scumbag!
Law and the City
Seal My Lips With A Kiss
Secret Crush On You
Semantic Error (tekenfilm)
The Art of Negotiation
The Comic Bang
The New Chronicles of Extraordinary Beings: Preface
The Sparkle Of My Eyes
Two Worlds the Series

Tot eind november!

groetjes,
SweetHope

5 Likes

Hallo Sweethope ik wil je bedanken voor de lijst maar ik wou vragen waarom ik veel series niet kan afspelen dan staat er dat het niet beschikbaar is in mijn land maar het is wel Nederlands ondertitelt kan ik daar wat aan veranderen? Groetjes tina

Ik bedoel van de volledige lijst die er op staat met een link

Dat komt omdat je geen Vikipas hebt. Dan heb je geen toegang tot alle series, ook niet als ze wel gelicenseerd zijn voor deze regio.

Make-up with Mud (J-drama, 9 afleveringen), en
Moonlit Reunion (C-drama, 38 afleveringen)

zijn nu ook in het Nederlands.

3 Likes

Bound by Sin (C-drama)
Our generation (C-drama)

zijn ook beschikbaar met Nederlandse ondertitels.

2 Likes

A Little Thing Called First Love (c-drama) is verwijderd.

1 Like

Hoi! :blush:

Dat is eigenlijk een supergoed idee — zo’n overzicht zou echt handig zijn voor iedereen die specifiek naar volledig Nederlands ondertitelde series of films zoekt. Je hebt gelijk dat de enige manier nu meestal is om handmatig het percentage per aflevering te checken, wat best tijdrovend is.

Een gedeelde Collection of Excel-lijst lijkt me top. Misschien kun je die zelfs als Google Sheet delen, zodat anderen er ook aan kunnen toevoegen wanneer ze een compleet vertaalde serie tegenkomen. Zo wordt het iets gezamenlijks, en hoeven we niet allemaal apart te zoeken.

Ik weet niet of er al iemand actief mee bezig is, maar als je die lijst start, denk ik dat er zeker mensen zijn die willen helpen invullen :muscle:

@avalynn1133_153 Sweethope heeft de overzicht al in een Google Sheet geplaatst.

2 Likes

Hoi allemaal,

de tijd is weer snel voorbij gevlogen. Hier de lijst van november met voor ieder wat wils:

November
A Hundred Memories
Bad Guy, My Boss
B*tch X Rich
Bound by Sin
Heesu in Class 2
Hell Is Other People
Lover Merman
Moonlit Reunion
Make Up With Mud
Our Generation
The Dark Dice
The Haunted Palace
Where Your Eyes Linger (Director’s Cut)

Veel plezier met kijken tijdens deze korte, donkere dagen.

groetjes,
SweetHope

5 Likes

Hoi @dianx, leuk dat je ook aan het ondertitelen bent! Dit topic is bedoeld voor series die al voltooid zijn. Zou je berichtjes om mensen te werven voortaan in een eigen topic kunnen plaatsen? Mocht je series hebben die af zijn, laat het me gerust weten via een privé-bericht.

Oke, geen probleem. Ik heb het bericht verwijderd :grin:

1 Like