Ook in december is er weer hard gewerkt om series van Nederlandse ondertitels te voorzien. Dit zijn de series die ik heb toegevoegd aan het google document:
December
Bed Friend
Land of Broken Hearts
Love Endures
My Troublesome Star
Observing Elena Evoy (animatie)
Queen Mantis
Revenged Love
Ten Years of Unrequited Love
The Summer (animatie)
What Comes After Love
Aan iedereen die aan de films en series heeft meegewerkt heel erg bedankt!
En of je nou kijkt en/of aan het ondertitelen bent, de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Een nieuw jaar alweer. De tijd is weer voorbij gevlogen. Veel plezier met deze programma’s.
Januari 2026
Bad Genius
Desire (ABO)
Love Begins in the World of If
Love Beyond the Curse
Love Is Poison
My Lethal Man
Secret: A Hidden Score (film)
The Muse of Section E
Then You Try Making It!
Will You Be My Manager?
@sweethope Nu we binnenkort shows krijgen met Nederlandse presubs is het misschien handig als je die pas op de lijst zet als je hebt geverifieerd dat ze geëdit zijn. Wie weet wat nietsvermoedende kijkers anders te zien krijgen …
Nee, ze hebben er niks over gezegd, maar de eerste show met Nederlandse presubs komt over 6 dagen en nog zeker 2 andere shows die nu nog niet als Coming Soon vermeld staan hebben ook Nederlandse presubs. Tot nu toe zijn het allemaal Japanse shows.
Ja, de 2 die nu in de Coming Soon staan hebben wel een moderator, maar er komen geen subbers, want de Nederlandse subs zijn er al en moeten alleen nog geëdit worden.
Ja, dat snap ik, maar dat zijn dan in ieder geval nog ondertitels die door vrijwilligers van vlees en bloed gemaakt zijn.
Ik vraag me af hoe ik dit straks aan een serie snel kan zien. Anders zou ik er bv een kolom voor kunnen toevoegen. Ik heb niet de tijd om de Coming Soon pagina te volgen om te zien welke series presubbed binnenkomen.
Gewoon aan de moderator vragen. Maar tot nu toe lijkt het erop dat alle nieuwe J-drama’s met presubs in 14 talen komen, inclusief Nederlands. Series uit andere landen hebben vooralsnog geen Nederlandse subs. Welke presubs er zijn staat vaak ook wel op de coverpage.
En uiteraard zijn er geen subbers toegevoegd bij de presubtalen.
Als er een vrijwilliger is die dat wil/kan bijhouden, ben je welkom om te helpen. Zelf heb ik er naast mijn werk de tijd niet voor. Voor nu zullen jullie het dus met de observaties van jou/jullie moeten doen.
Ik ben benieuwd wie als eerste een serie of film uit 2026 vertalen zal.
Februari
Are You the One
Business as Usual
Last Summer
Livestream (film)
Love’s Ambition
Moon River
Oh! Boarding House (film)
Suspicious Partner (de Japanse versie uit 2025, de ZK versie uit 2017 stond al op de lijst)
Door eea wat later dan gewoonlijk, maar beter laat dan nooit. Hier zijn de toevoegingen op de lijst:
Dear X
Idol I
Just for Meeting You (film)
Love Unseen Beneath the Clear Night Sky
Marry Him in Her Place
Mobius
Shinsengumi : With You I Bloom
Spirit Fingers
Taste and Tears (film)