Overzicht voor series/films met Nederlandse ondertitels

Hoi,

Een gelukkig en gezond nieuwjaar!

December 2022
Be Together
Big Dragon
Lucky With You
My Handsome Roommate
Roommates of Poongduck 304
The Tale of Nokdu
You Raise Me Up

groetjes,
SweetHope

2 Likes

Gelukkig nieuwjaar!

2 Likes

@sweethope Wat fijn dat je dit bij houdt! Eindelijk een beetje structuur in alles. Ik mis echt wel een beetje een centrale hub voor alle Nederlandse vertalers, kijkers etc. Waar we onze kennis kunnen delen en hulp bij het vertalen kunnen vinden. Ik stuur je even een PB over welke series/films ik nog weet voor je lijst! Bedankt voor de moeite!

1 Like

@sweethope Deze kan er ook op:

3 Likes

@sweethope
Ik heb even door je document gescrold en zag een aantal series waar ik in het verleden voor vertaald heb die nog een aflevering op bijv. 96% hadden staan:
Absolute boyfriend (de moderator is niet meer actief op Viki) heb ik aflevering 30 en 31 naar 100% vertaald, daar miste nog een paar regels OST. Subs zijn momenteel locked van Where stars land en Thirty but seventeen met dezelfde inactieve moderator. Ik zal een keer vragen of de CM de genoemde afleveringen wil openen zodat deze ook op 100% komen.
So I married the anti-fan: Aflevering 3 en 15 zijn 100% en de moderator heeft de special tot 96% vertaald, de sheet vermeld nog 0% daarvoor.

Heel fijn zo’n document in ieder geval, dankje!

1 Like

Hoi,

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik hoop dat de kijkers wat aan deze lijst hebben.
En voor het einde van de maand zal ik de lijst weer bijwerken met jullie aanvullingen.

@jasgiul

Er is voor vertalers een academie die je op weg kan helpen:


Nadat je je hebt ingeschreven, kom je op een wachtlijst, dus je moet wel even geduld hebben, voordat je aan de beurt bent. Je kunt bij het invullen van het formulier iets aangeven over je beschikbaarheid. Voor de academie zijn ook enkele handleidingen geschreven met handige tips bij het vertalen.

Mocht je hulp bij het vertalen nodig hebben, kun je hier terecht:

Er is een Discord channel waar mensen elkaar laten weten wanneer er nieuwe projecten zijn, als er bv segmenters of moderators worden gezocht, maar er is zover ik weet geen centrale hub voor Nederlandse moderators/vertalers die actief is. Mocht je interesse hebben voor Discord moet je het maar even laten weten, ik weet zo gauw niet hoe ik op Discord iemand kan uitnodigen, maar mocht er interesse voor zijn, wil ik daar wel achterheen om dat uit te zoeken of iemand moet me voor zijn. :slight_smile:

Verder wordt er gebruik gemaakt van de mail. Via de mail kun je als subber bij je moderator terecht met vragen voor het project waar je op dat moment aan werkt.
Maar mocht je ergens een vraag over hebben, stel dan gerust je vraag hier op het forum, op Discord of via een privé-berichtje.

In het begin is het misschien lastig om te weten waar te beginnen, om bv een goede actieve moderator te vinden die je kan begeleiden. Ik weet enkele Nederlandse moderators die vertalers zoeken voor hun team, dus mocht je het leuk vinden om in een team te werken, laat het gerust weten.

groetjes,
SweetHope

4 Likes

Dit is de link naar de discord mocht je interesse hebben: https://discord.gg/rPZjEDb6CC

Als je op deze link klikt, kom je in een welcome chat terecht waarna je nog een paar stappen moet zetten om effectief toegang te krijgen tot de server. In het welkomstbericht staat mooi uitgelegd wat je waar moet doen, maar mocht iemand moeilijkheden ondervinden, kunnen jullie me altijd sturen en help ik je om de server te betreden :slight_smile:

4 Likes

Hoi allemaal,

Helaas dit keer slecht nieuws. Omdat we een nieuw jaar zijn begonnen ben ik door het overzicht gegaan om te kijken welke series/films nog beschikbaar zijn en ik heb helaas enkele programma’s van de lijst moeten halen:

Niet meer op Viki

Present Perfect
Present Still Perfect

Not in my region (dus niet beschikbaar voor mij in Nederland)

The Lost Tomb
Solomon’s Perjury
Melo Holic
Scum’s Wish
I Bought My Boyfriend on a Loan
Parfait Tic!
Some Day Or One Day
When One Day I Will Sleep

Gelukkig blijven er nog 414 programma’s over die jullie nog wel kunnen kijken en dat is nog exclusief de hiervoor genoemde series. :slight_smile:

groetjes,
SweetHope

3 Likes

@sweethope Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Ik ben wel fan van de topic van @feyfayer die je noemt ( “Vertalingen - op zoek naar de juiste woorden” ) Echt zo’n plek waar je dan met elkaar tot de juiste woorden kunt komen als je er even zelf niet uitkomt. Die zal ik onthouden.

1 Like

Ja en dat is dus zuur. Heel mijn ziel en zaligheid in Someday Or One Day gelegd en dan is hij niet meer te bekijken… :joy: Maar misschien is er hoop dat de licentie weer vernieuwd gaat worden… Ik denk dat de serie nog wel in de ‘Americas’ te bekijken is dus er is misschien alleen een Europees licentie probleem?
Weet iemand of, als zo’n serie dan weer terug komt op Viki, de ondertitels bewaard zijn gebleven? Of moet het dan weer helemaal opnieuw ge-subd worden? :scream:

1 Like

Als een licentie terug is, dan zijn de originele ondertitels er nog.

2 Likes

:cry:

In ieder geval heb ik 'm nog kunnen zien.

1 Like

Niet altijd …

1 Like

Ik voel met je mee. Ik was General Editor (Engels) van Present Still Perfect en Nederlandse mod van Parfait Tic! :cry:

1 Like

Hoi allemaal,

Met het einde van de maand in zicht, heb ik dit keer wel 11 programma’s voor jullie aan de lijst kunnen toevoegen. Wat een goede manier om het nieuwe jaar mee in te luiden. (Voor de bl-fans: helaas, die heb ik er dit keer niet bij zitten, volgende keer beter). Dit keer een lijst met programma’s uit veel verschillende landen en een verscheidenheid aan genres. Bedankt iedereen die hier aan heeft bijgedragen!

Januari 2023
A Familiar Stranger
A Melody to Remember (film)
Boys Over Flowers final (aka Hana Yori Dango) (film)
Hang in there Kids! Lokah Laqi! (film)
King of High School
Kumanthong (horrorfilm)
Meeting You
Signal
Silent
Tunnel
You’re So Precious to Me (film)

@Mirjam_465 en @jasgiul jullie films/series zijn aan de lijst toegevoegd, bedankt voor het doorgeven.
@Ansru: de percentages zijn bijgewerkt, bedankt voor het updaten van de series.

De enige manier om te proberen een serie beschikbaar te krijgen in je regio is door het volgende formulier in te vullen:
https://support.viki.com/hc/en-us/articles/360034633713
Wie weet zal de serie bij genoeg animo beschikbaar worden gemaakt.

Groetjes en veel kijkplezier,
SweetHope

5 Likes

Die is inderdaad beschikbaar in het Nederlands en meerdere talen. Alleen, de serie wordt nu bijgewerkt qua segmenten en ondertiteling, dus het kan zijn dat je tijdens het kijken merkt dat de ondertiteling niet staat waar het hoort te staan of dat er op bepaalde plekken ondertitels missen. Ik weet ook niet wanneer dat afgerond zal zijn, daar ik de segmenten bijwerk :sweat_smile:. Engels zal waarschijnlijk het snelst bijgewerkt worden, daarna de rest.

1 Like

Bedankt, ik denk dat je e Zuid-Koreaanse serie bedoelt. Ik zie dat ik het er niet bij had gezet, maar ik bedoelde hier de Japanse film. Ik heb het er nu wel bijgezet. :slight_smile:

1 Like

En weet iemand ook of het uitmaakt als dezelfde persoon het formulier meerdere keren invult? Betekent dat een grotere kans op succes? :grin:

1 Like

Hahaha inderdaad. Dat had ik niet door.
Mijn commentaar gaat over de Koreaanse BOF. Nou, nu weten jullie dat :joy_cat:

Je kunt het proberen … :rofl:

Maar je kunt ook proberen zieltjes te winnen die 'm ook aan gaan vragen. :sweat_smile:

1 Like